10333437_10203005038399232_5573127877799529069_o 10459039_521614207971143_2580513838715646077_o 10547196_10204715719443976_9104007068582213790_o 10623941_10204715718963964_7176809627525277564_o 10649058_608806322585264_6691328316822823357_o 11044546_730528287063966_6901723804011541597_o 11066188_10205556507727726_1645339320_o 11072570_10205556507247714_475521269_o 11075034_608806515918578_1217390325993668163_o 1980155_10206490630251285_3806886162400933560_o 2014_08_13TDZolderAfternoon-374 DSC_1844 DSC_1971

Zoekfunctie

Volgende wedstrijd

TROPHEE des FAGNES

05.04.2015

Sponsors

Niet minder dan 70 wagens stonden er op het ardense asfalt tijdens de tweede ronde van het BGDC kampioenschap op het glooiende circuit van Spa-Francorchamps. Veel wagens en rijders en ook veel testosteron wat leidde tot een bewogen wedstrijd en een verdwaalde kameraadschap mentaliteit. 

Eric Delnest was weer van de partij als tweede rijder en starte de kwalificatie. Hij deed het rustig aan, reed de wagen warm zodat Steve in de laatste 20 minuten voluit kon gaan. Een mooie tijd van 3:04.497 werd behaald, wat toch een verbetering van 1,5 seconden is tegenover de beste tijd van verleden jaar.

11036339 10204565365709189 3761567837088114861 n

De start werd dus aangevat in 57 ste positie van de in totaal 73 wagens op de startgrid. In de beginfaze van de in totaal drie uur tellende wedstrijd, werd er hard en ongeduldig gereden wat leidde tot tweemaal toe een pacecar internetie. Beide ongevallen gebeurde in Blanchimont, het snelste stuk van het circuit, en dit maakte dat de eerste 40 minuten achter een interventie wagen werd verreden.

11082229 619634344835795 1463166638557602808 oIn de ronden die erop volgde heeft Steve zijn potentie kunnen laten zien maar is ook in aanraking gekomen met de BMW 235i van Bert Redant bij het insturen van de chicane. Beide wagens konden hun weg verderzetten maar Steve besloot later toch om de pits op te zoeken en de wagen te laten nakijken op schade. Ook werd er gebruik gemaakt om het stuur door te geven aan Eric voor zijn stint.

 

De schade voorraan aan de wagen maakte dat er te weinig topsnelheid was en de sporing volledig ontregeld was, zodat Steve zijn beste ronde een 3:05.874 was terwijl Erik een 3:12.812 als beste draaide. Met nog 30 minuten te gaan in de wedstrijd, nam Steve wederom het stuur over om de schade te beperken.

De race werd afgevlagd met als winnaar Longin/Piessens in hun BMW M3. Steve en Eric behaalde een 50 ste plaats algemeen en 14 de op 17 in de klasse. Het was niet hun beste resultaat maar wederom werd de finish behaald en rekening houdend met de opgelopen schade was er toch wederom blijdschap.